Szervezeti bizalom építés

„Mi a bizalom? Meghatározhatnám egy szótár alapján is, de akkor érti, ha érzi. A bizalom akkor alakul ki, ha a vezetők nyíltak, őszinték és megtartják a szavukat. Ez ennyire egyszerű.”

/Jack Welch/ (A GE korábbi elnök vezérigazgatója)

Kihívás

Alacsony bizalom = lecsökkent sebesség, megnövekedett költségek. Manapság a világgazdaságban a bizalomhoz kötődő olyan problémák, mint a redundancia, a bürokrácia, a csalás és a káosz csökkenti a vállalat jövedelmezőségét lassabb termelékenység, helytelenül használt erőforrások és elszalasztott lehetőségek formájában. S mi több, a vásárlók bizalmának hiánya aláássa a márka jó hírnevét.

BIZALOM: KULCSFONTOSSÁGÚ ERŐ A MAI GAZDASÁGBAN

A történelem folyamán a bizalom mindig megfoghatatlan témának számított, de az új kutatások teljesen ellentmondanak ennek a régi feltevésnek, megmutatva, hogy a bizalom mérhető, megfigyelhető és releváns hatással van a vállalat folyamataira. Ahogy Stephen M. R. Covey, A bizalom sebessége c. sikerkönyv szerzője fogalmaz: “A bizalom gazdaságának az a gyakorlati hatása, hogy számos kapcsolatban és interakcióban egy rejtett adót fizetünk – és még csak nem is tudunk róla!”

Megoldás

A bizalom a vezetőkkel kezdődik

A bizalom sebessége egy kétnapos workshop, amelynek célja, hogy a bizalmat, mint gyakran figyelmen kívül hagyott értéket stratégiai előnnyé formálja a piacon. A tudatos bizalom alkalmazásával való megállapodás drasztikusan csökkenti a költségeket, felgyorsítja az eredményeket, növeli a nyereséget és a befolyást. Ez a kimagaslóan interaktív workshop bevonja a teljes vezetői réteget bizalmi deficitek felismerésének és megszüntetésének valódi folyamatába. Hatalmas bizalmi adó fizetése helyett bizalmi hozam realizálásába kezdhet. A bizalom sebessége program hatékony eszközöket tartalmaz a vezetők számára a bizalom fejlesztésére – a beléjük vetett bizalom terén épp úgy, mint a csapatukba vetett bizalmuk esetében.

A FranklinCovey A bizalom sebessége vezetőképző program célja, hogy segítse a résztvevőket az alábbiakban:
• a bizalomépítést munkájuk kiemelt céljai közé emeljék
• megismerjék, hogyan észlelik mások az ő megbízhatóságukat a bizalmi hányadosról (TQ – Trust Quotient) szóló mérési eredményük alapján
• megértsék a valódi, mérhető bizalmi adót, amelyet anélkül fizethetnek, hogy tudnak róla
• a bizalmi adót bizalmi hozammá változtassák, amely a bizalomra épülő kapcsolatok előnye
• a képzések a bizalmi szint növelését eredményezzék az érintettek számára
• a szervezeti kultúra részévé váljon a bizalom verbális és nonverbális kifejezéstára

A képzés várható eredményei

Amint a vezetők a bizalom kultúrája felé vezető útra lépnek, a vállalatok azonnali megtérülést realizálhatnak, ezen kívül hosszú távú előnyökhöz is jutnak:
• a piacra jutási sebesség növekedése új termékbevezetések esetén
• a tulajdonosi érték növekedése
• felgyorsult növekedés
• fokozott innováció
• gördülékeny együttműködés
• erősebb partnerkapcsolatok
• jobb kivitelezés
• megnövekedett hűség


Ha szeretne érdekes cikkeket és személyre szóló ajánlatokat kapni, akkor iratkozzon fel hírlevelünkre is!