Ahogy a munkavállalóival bánik, az meghatározza cége jövőjét!

Bármely vállalat hosszú távú sikere az alkalmazottaitól és az ő elkötelezettségüktől függ. Ebben a gyors tempójú, gyorsan változó üzleti környezetben, ahol a vállalati növekedés és a jövedelmezőség kritikus fontosságú, a vállalatoknak át kell alakítaniuk a legjobb tehetségek megtalálására és megtartására vonatkozó stratégiájukat. A Gallup kutatásai szerint a munkavállalók kevesebb mint 30 százaléka vallja magát lojálisnak a munkáltatójához. A gyakori fluktuáció negatív hatással van az alkalmazottak moráljára, a termelékenységre és a vállalati bevételekre. Minden alkalommal, amikor egy vállalkozás elveszíti és helyettesíti egy fizetett alkalmazottját, az akár 6–9 hónapos bértömegnek megfelelő összegbe is kerülhet számára. A lojalitás hiánya persze nem csak távozó alkalmazottakat eredményez. Sok esetben továbbra is maradnak, csak éppen egyfajta bizalmatlanságot, hűtlenséget tükröz majd a hozzáállásuk. Bizonyos értelemben ez még annál is rosszabb, mintha elhagynák a céget.

Ha a vállalatok szeretnének kitűnni, két dologra van szükségük: lojális alkalmazottakra és lojális ügyfelekre. A munkavállalói elégedettség és a termelékenység közötti kapcsolat régóta fennáll. A kutatások is bizonyítják, hogy a boldog munkavállalók 12%-kal termelékenyebbek, mint kevésbé elégedett társaik. A lojális alkalmazottak lojális ügyfeleket is hoznak és így többet érnek, mintha aranyban mérnénk őket. Védik a márkát és biztosítják a vállalkozás fenntarthatóságát. Extra erőfeszítésre képesek. Ők teszik lehetővé a cég sikerességét.

Adjon okot a munkavállalóinak a maradásra!

Valójában a munkavállalók épp csak annyira lojálisak a céghez, amennyire úgy vélik, hogy a vállalat lojális hozzájuk. Így egy elkötelezett, hűséges munkatársakból álló szervezet építése végtére is arra összpontosít, hogy a munkavállalóknak bizonyítsuk, a vállalat megérdemli a hűségüket. Okot kell szolgáltatni az alkalmazottaknak arra, hogy lojálisak legyenek. A munkavállalók kihívást jelentő munkát, elismerést, tiszteletet, előrelépési lehetőségeket, szakmai növekedést és fejlődést, valamint a rugalmas munkahelyi környezetet akarnak. Bőven akadnak kutatások, amelyek azt mutatják, ha az alkalmazottak kapcsolódnak a szervezethez és elkötelezettek (azaz lojálisak), dübörög az üzlet.

Ne csak a lényegre koncentráljon! Fektessen be azokba az emberekbe is, akik a lényegért felelősek!

A munkavállalói lojalitás megteremtésének hozadéka valódi profitabilitás. A Pennsylvaniai Egyetemen a kutatók felfedezték, hogy azok a vállalkozások, amelyek bevételeik 10%-át tőkeemelésre fordították, 3,9%-os termelékenységnövekedést értek el. Ellenben amikor ugyanezt a 10%-ot a munkavállalókba fektették be, a termelékenység 8,5%-kal nőtt. Sok vezető azt feltételezi, ha egy alkalmazott fizetést kap, cserébe lojálisnak kell lennie. Kevesen tudják, hogy a pénzbeli juttatások csak elégedettséget okoznak, de nem motiválóak. Mindez arra vezethető vissza, hogyan bánunk az embereinkkel. Az alkalmazottak emberséges bánásmódot akarnak. Nekik is vannak érzéseik, érzelmeik és magánéletük. Amikor egy szervezet tárgyként kezeli a munkavállalóit, ők úgy érzik, nem tisztelik őket. Ezzel szemben, amikor egy szervezet megbecsüli a munkatársait, empátiát és rugalmasságot tanúsít, kétszer is meggondolják, hogy elhagyják-e a céget.

A lojalitás kétirányú utca. Olyan, mint egy emberi kapcsolat. Ahhoz, hogy tartós legyen, kölcsönös tisztelet, szeretet, bizalom, megértés és elismerés szükséges. Ezek nélkül a kapcsolat alapja ingatag lábakon áll. A lojális alkalmazottak jól teljesítenek, eredményeket hoznak, és következetesen egyre többre törekszenek a vállalat támogatása érdekében. Végül is az emberek teszik a cégeket sikeressé. Minden stratégia vagy üzleti terv motivált és elkötelezett emberekre támaszkodik. Ezért van az, hogy a legsikeresebb cégek az emberekre és a kapcsolatokra fókuszálnak, és bizonyosak afelől, hogy nem csak menedzselik, hanem valóban vezetik őket és gondoskodnak róluk.

Lojális alkalmazottakat szeretne? Törődjön az embereivel!

Ha Ön munkáltatóként szeretne kiemelt figyelmet fordítani egy emberközpontúbb, motiváló és munkatársi elkötelezettséget támogató vállalati kultúra építésére, ismerkedjen meg az Arbinger és N.E.W.S. ™ vállalati kultúrafejlesztő programjainkkal!    

Az eredeti cikket írta Brigette Hyacinth, mely angolul az alábbi linken olvasható: https://www.linkedin.com/pulse/how-you-treat-your-employees-determines-future-brigette-hyacinth/

Fordította: Maczkó Nóra, Improvers Group