„Az elmúlt évtizedekben hányszor alkottuk újra és újra az ideális vállalati struktúrát, miközben az áttörő hatékonyság növekedés rendre elmaradt.„ ” Miért van az, hogy az egy éve még áhított munkahely mára már csalódott, kiégett, motiválatlan munkaerőt termel?” A fenti kérdésekre a válasz nyílt titok: a dolgozók hozzáállása. A munkavállalóink hozzáállása hozza az eredményeket, de az egyén hozzáállását a saját gondolkodásmódja alakítja.
Az egyik leggyakoribb felsővezetői dilemma: Hogyan lehet azt a rengeteg elpazarolt negatív energiát, amely a belső konfliktusokra megy el, a szervezeti célokra fordítani?
A Szervezeti Diagnózis „Humán Negatív Önérdek” részdiagnózisa abban segíti a szervezeteket, hogy felméri az elpazarolt energiák mértékét. (A Diagnózis „Humán negatív önérdek” fejezete 6 további ábrában és metszetben mutatja a bizalmi szint, az önámítás-/konfliktusokra elpazarolt energiák mértékét.)
Az ábra fiktív szervezeti egységekkel és adatokkal van feltöltve!